Tekstgrootte
We vinden het belangrijk om kinderen te begeleiden in hun totale ontwikkeling als mens in de maatschappij. Het gaat daarbij om een persoonlijke ontwikkeling van elk kind om zo de kansen in de maatschappij zo groot mogelijk te maken. We doen dit door veel met de kinderen in gesprek te gaan, ze goed te observeren en ze te monitoren via presentaties, projecten en toetsen.
Daarnaast volgen we vanaf groep 3 de kinderen via van Leerling in Beeld (Cito) en nemen we in groep 8 de doorstroomtoets van Leerling in Beeld af. Bent u geïnteresseerd in de prestaties van onze school? Kijk dan op de site van scholen op de kaart.
Tenminste twee keer per jaar gaan we met ouders in gesprek over de ontwikkeling van hun kind. Vanaf de middenbouw nodigen we de kinderen uit om bij deze gesprekken aanwezig te zijn. Daarnaast krijgen alle kinderen twee keer per jaar een verslag. In kleuterbouw ontvangen de kinderen aan het einde van groep 2 een verslag. Als ouders behoefte hebben aan een gesprek tussendoor, is dat altijd mogelijk.
Wanneer ouders van kinderen gescheiden zijn, geven wij er de uitdrukkelijke voorkeur aan om tegelijkertijd met beide ouders in gesprek te gaan. Wanneer dit niet mogelijk is, gaan we in gesprek om te kijken naar een passende oplossing, daarbij nemen wij de aanbevelingen van Landelijke Klachtencommissie als uitgangspunt. Voor extra informatie verwijzen wij u naar de website informatieverstrekking aan gescheiden ouders.